Të nderuar lexues!
Agjencia e Akreditimit është riorganizuar në Agjencia e Sigurimit të Cilësisë në Arsimin e Lartë, ASCAL. Po ashtu është ndryshuar edhe faqja zyrtare e institucionit. Së shpejti faqja aktuale www.aaal.edu.al do të mbyllet dhe i gjithë informacioni në lidhje me ASCAL do të publikohet në faqen e re www.ascal.al
Faleminderit për mirëkuptimin.
I. PROCEDURA E VLERESIMIT
Vlerësimi i Cilësisë në Arsimin e Lartë kryhet nën drejtimin e Agjencisë së Akreditimit të Arsimit të Lartë. Vlerësimi i Cilësisë duhet të karakterizohet nga profesionalizmi, vërtetësia, objektiviteti, paanshmëria, transparenca e plotë dhe përfshirja e të gjithë aktorëve në të gjitha fazat e vlerësimit. Vlerësimi realizohet kryesisht në dy faza, faza e brendshme dhe më pas faza e jashtme; të dy fazat njihen në terminologjinë e vlerësimit si Vlerësimi i Brendshëm (ose Vetëvlerësimi) dhe Vlerësimi i Jashtëm. Por vetëvlerësimi mund të kryhet gjithashtu, i pavarur nga procesi i vlerësimit dhe akreditimit periodik, me iniciativën e vetë Institucionit të Arsimit të Lartë për qëllime të tij të brendshme.
Vlerësimi i Brendshëm është vlerësimi që bën njësia nën përgjegjësinë e saj. Ai pasqyrohet në Raportin e Vetëvlerësimit. Ky i fundit shoqërohet edhe me Dosjen e Vetëvlerësimit, e cila do të shërbejë si mbështetje themelore për Vlerësimin e Jashtëm që kryhet nga Grupi i Vlerësimit (Ekspertëve) të Jashtëm e që përzgjidhet nga AAAL.
Objekti i Dosjes së Vetëvlerësimit është që të paraqesë njësinë në zhvillim, në evoluim (që nga vlerësimi i fundit) dhe të bëjë analiza të aspekteve e treguesve të rëndësishëm të njësisë apo programit që bëjnë të mundur evidentimin e pikave të forta, pikave të dobëta dhe perspektivën e institucionit dhe/ose programit, kurrikulës etj.
Udhëzuesi për Vlerësimin e Brendshëm të Cilësisë sugjeron temat kryesore që duhen trajtuar si dhe saktëson të dhënat që duhen mbledhur dhe analizuar. Kuptohet, që mund të trajtohen edhe probleme të tjera, sikurse mund të prezantohen edhe dokumente të tjerë specifikë të njësisë (studime specifike, statistika etj.) apo të sillen informacione të tjera veç atyre që sugjerohen dhe që kërkohen. Një seri me tabela janë propozuar për t’u plotësuar: edhe për to është i mundur modifikimi e përshtatja në përputhje me specifikat e njësisë.
Vlerësimi i Jashtëm drejtohet e monitorohet nga APAAL; gjatë kësaj faze bëhet vlerësimi dhe analiza e njësisë dhe/ose programit, kurrikulës apo diplomës me ekspertë të fushës dhe që nuk kanë asnjë lloj konflikti me njësinë nën vlerësim.
Në fund të procesit të vlerësimit, APAAL përgatit Raportin Përfundimtar të Vlerësimit duke u mbështetur në tre burime kryesore:
Menjëherë pas kësaj, Raporti Përfundimtar i Vlerësimit i paraqitet Këshillit të Akreditimit për të dhënë rekomandimet apo propozuar vendimet përkatëse. Në bazë të vendimit që merr KA për cdo vlerësim, raporti i vlerësimit apo rezultatet e vlerësimit bëhen publike.
Detyra kryesore e raporteve të vlerësimit është t’i japë njësisë dhe të interesuarve kryesorë të saj një dokument të shkruar që shërben si paraqitje e gjendjes ekzistuese dhe si themel për përmirësime e zhvillime të mëtejshme.
Objektivat kryesorë të përgjithshëm të vlerësimit janë:
II. MENYRA E ZHVILLIMIT TE NJE PROCEDURE VLERESIMI
Një procedurë vlerësimi kalon nëpër disa faza:
Eshtë faza e parë e vlerësimit. Ai ndërmerret nga stafi i njësisë që do të vlerësohet. Një vetëvlerësim i mirë ndriçon anët e forta dhe të dobëta të njësisë, brenda kuadrit të përgjithshëm të pengesave apo të mundësive që përcaktojnë punën e saj (analiza SWOT – Strengths-pikat e forta, Weaknesses-pikat e dobëta, Opportunities-mundësitë, Threats-pengesat).
Vetëvlerësimi kryhet në kuadrin e një procesi periodik vlerësimi dhe akreditimi ose me iniciativën e një njësie të Arsimit të Lartë për qëllime të saj të brendshme. Në rastin e parë, ai kryhet pasi miratohet nga KA dhe sipas afateve kohore të përcaktuara nga APAAL dhe të miratuara nga KA.
Vetëvlerësimi përbëhet nga disa hapa:
Gjatë gjithë procesit, APAAL kujdeset që të respektohen kriteret e përcaktuara dhe të ndiqet në mënyrë të saktë procedura në fjalë. Në raste mosrespektimi, APAAL merr masat përkatëse për përmbushjen e tyre.
Kur vetëvlerësimi kryhet për qëllime të vetë njësisë, Raporti i Vetëvlerësimit është një dokument që shërben për të analizuar gjendjen dhe për të reflektuar mbi mënyrën se si njësia realizon misionin e saj. Qëllimi i fundit i vetëvlerësimit është të inkurajojë të gjithë anëtarët e njësisë për të menduar që secili prej tyre është përgjegjës për cilësinë dhe për të marrë masa për përmirësim.